TechSemut Malaysia

SanDisk Memperkenalkan Kad SD 1TB Yang Pertama Di Dunia

SanDisk Memperkenalkan Kad SD 1TB Yang Pertama Di Dunia

SanDisk Memperkenalkan Kad SD 1TB Yang Pertama Di Dunia
Januari 26
15:23 2017

Resolusi yang lebih tinggi membuatkan saiz file video dan imej yang lebih besar, tetapi kita bernasib baik kerana teknologi kapasiti memori flash mengikuti trend peningkatan saiz fail dengan tambahan storan.

s-aolcdn-com

Kad SDXC baharu dari SanDisk mengumumkan hari ini mempunyai 1TB ruang simpanan data. Ia masih lagi dalam taha[ prototaip, tetapi sudah syarikat itu mengeluarkan kenyataan mengenai keupayaan kad untuk mengendalikan video 4K, 8K, VR dan 360 darjah apabila ia secara rasminya dipasaran

Walau bagaimanapun, akan ada beberapa kelemahan. Kad 1TB yang pasti menjadi terlampau mahal, dan apabila berada pada kapasiti yang besar, kelajuan membaca dan menulis data akan menjadi agak perlahan. Western Digital juga tidak menyatakan kelajuan membaca atau menulis kad SD ini.

Enam belas tahun lalu, SanDisk melancarkan kad SD 64 megabait yang pertama. Tidak lama lagi kita akan dapat menyimpan 1 terabyte. Dengan saiz kad SD yang kecil ini, pembuat kad memori ini mampu untuk menyumbat ruang penyimpanan lebih ke dalam faktor bentuk yang biasa, membuat kita terfikir sejauh mana teknologi simpanan data telah capai.

sandisk-1tb

sumber : http://techoais.com/

Related Articles

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Write a Comment

Your email address will not be published.
Required fields are marked *

CAPTCHA

*

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com